9 Τύποι Google Ad Campaigns – Ποιοι Είναι οι Καταλληλότεροι για την Επιχείρησή σας;

9 Τύποι Google Ad Campaigns – Ποιοι Είναι οι Καταλληλότεροι για την Επιχείρησή σας;

Για κάθε σύγχρονη επιχείρηση που επιδιώκει να προηγείται στη σφαίρα της online διαφήμισης, οι διαφημιστικές καμπάνιες της Google συνιστούν ίσως το σημαντικότερο εργαλείο της digital marketing στρατηγικής της. Ωστόσο, οι πολυάριθμες δυνατότητες διαφήμισης που προσφέρονται από την υπηρεσία Google Ads ενδέχεται να δημιουργήσουν αποπροσανατολισμό κατά τη διαδικασία της επιλογής. Με διάφορους τύπους Google Ads Campaigns να καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο βέλτιστος παράγοντας επιλογής δεν είναι άλλος από τις συγκεκριμένες απαιτήσεις της κάθε επιχείρησης. Για το σκοπό αυτό, παρακάτω, θα αναλύσουμε 9 εξαιρετικά σημαντικούς τύπους Google Ads Campaigns προκειμένου να μπορέσετε να εντοπίσετε εκείνον – ή εκείνους – που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης.

Google Search Campaigns

Τι είναι: Οι Google Search Campaigns – οι πιο κλασικές – βασίζονται σε κείμενο με λέξεις-κλειδιά (keywords). Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά σχετικές με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μιας επιχείρησης, την εμφανίζουν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google όταν οι χρήστες αναζητούν κάτι αντίστοιχο.
Μορφές: Οι Google Search Campaigns είναι διαθέσιμες ως Responsive Search Ads, Call Ads και Dynamic Search Ads.
Θετικά & Αρνητικά: Οι καμπάνιες αυτού του τύπου ρυθμίζονται εύκολα και, λόγω των λέξεων-κλειδιών, προσελκύουν χρήστες που ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερη απόδοση της επένδυσης. Από την άλλη πλευρά, θα λέγαμε ότι είναι έντονα ανταγωνιστικές λόγω του όγκου των διαθέσιμων λέξεων-κλειδιών σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Σε ποιους απευθύνονται: Είναι ιδανικές για επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των πελατών και των πωλήσεων.

Google Display Campaigns

 

Τι είναι: Αντίθετα με τις Google Search Campaigns, οι Google Display Campaigns βασίζονται στην εικόνα και εμφανίζονται παθητικά σε ιστότοπους εντός του Google Display Network (GDN) σε στοχευμένους χρήστες σύμφωνα με την τοποθεσία, το αντικείμενο και τα χαρακτηριστικά τους.
Μορφές: Οι Google Display Campaigns είναι διαθέσιμες σε δύο μορφές, τις Single Image Display Ads και τις Responsive Display Ads (RDA).
Θετικά & Αρνητικά: Όντας οπτικές καμπάνιες είναι ευκολότερο να προσελκύσουν νέο κοινό, είναι εξαιρετικά προσαρμόσιμες με βάση τον τύπο του στοχευόμενου κοινού και πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους. Ωστόσο, δεν είναι τόσο εύκολα μετρήσιμες όσον αφορά τις εμφανίσεις και τα κλικ, ενώ λειτουργούν καλύτερα συνδυαστικά με άλλους τύπους καμπάνιας.
Σε ποιους απευθύνονται: Χάρη στα υψηλότερα ποσοστά σχετικών εμφανίσεων, συνιστώνται σε επιχειρήσεις εξειδικευμένων κλάδων που χρειάζονται μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brand (brand awareness).

Google Shopping Campaigns 

 

Τι είναι: Οι Google Shopping Campaigns είναι επίσης οπτικές καμπάνιες, αλλά βασίζονται σε προϊόντα. Λειτουργούν ως ροή των προϊόντων της επιχείρησης εντός του Google Merchant Center που εμφανίζονται στην αναζήτηση καθώς και στις καρτέλες Google Shopping. Ταυτόχρονα, αυτά τα product feed διαθέτουν όλες τις σχετικές πληροφορίες και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων σας, τα οποία χωρίζονται σε διαφορετικά γκρουπ προϊόντων ανά κατηγορία.
Μορφές: Οι μορφές αυτών των καμπανιών είναι οι Product Shopping Ads και οι Local Inventory Ads.
Θετικά & Αρνητικά: Καθώς διαθέτουν πραγματικές φωτογραφίες και πληροφορίες των προϊόντων σας, και εμφανίζονται στις καρτέλες αναζήτησης και αγορών, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Παρόλα αυτά, ισχύει ότι ο τρόπος διαμόρφωσής τους είναι πιο πολύπλοκος και απαιτεί ειδικό χειρισμό προκειμένου να αποδώσουν τη σωστή κινητικότητα, ιδίως επειδή δεν βασίζονται σε λέξεις-κλειδιά.
Σε ποιους απευθύνονται: Λόγω των δύο μορφών τους, είναι αποτελεσματικές στην αύξηση τόσο των πωλήσεων oniline όσο και των επισκέψεων σε φυσικά καταστήματα. Επομένως, είναι χρήσιμες τόσο για τους online εμπόρους όσο και για τους τοπικούς καταστηματάρχες.

Google Video Campaigns 

 
Τι είναι: Οι Google Video Campaigns – όπως υποδηλώνει και το όνομά τους – είναι καμπάνιες βίντεο που προβάλλονται σε συγκεκριμένους χρήστες στο YouTube ή σε άλλους ιστότοπους.
Μορφές: Αντίθετα με άλλους τύπους Google Ads Campaigns, οι Google Video Campaigns είναι σαφώς πιο πολυμορφικές. Συγκεκριμένα, είναι διαθέσιμες στις ακόλουθες έξι μορφές: Non-skippable in-stream ads, Skippable in-stream ads, In-feed video ads, Bumper ads, Outstream ads και Masthead ads. 
Θετικά & Αρνητικά: Οι πολλές μορφές τους τις καθιστούν εξαιρετικά ευπροσάρμοστες όσον αφορά το πού, σε ποιον, πότε και για πόσο χρόνο εμφανίζονται. Είναι επίσης εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και τραβούν την προσοχή του κοινού. Συγχρόνως, για τη δημιουργία τους απαιτείται μεγαλύτερο budget και εξειδίκευση, ενώ πρέπει να δοθεί προσοχή και στους όρους που συνεπάγονται.
Σε ποιους απευθύνονται: Οι επιχειρήσεις με προϊόντα που δεν περιγράφονται εύκολα θα βρουν αυτόν τον τύπο Google Ads ιδιαίτερα χρήσιμο, καθώς μέσω της οπτικής αναπαράστασης μπορούν τα περιγράψουν καλύτερα, ώστε να προσεγγίσουν ένα συγκεκριμένο κοινό και να αυξήσουν τη δημοτικότητά τους.

Google Ads App Campaigns

Τι είναι: Οι καμπάνιες Google Ads App στοχεύουν στην προώθηση των downloads και του engagement, και εμφανίζονται σε διάφορα σημεία της Google, όπως η Αναζήτηση, το YouTube, το Google Play κ.ά. Δημιουργούνται από φωτογραφίες και κείμενα που υπάρχουν στην εφαρμογή της επιχείρησης και σύμφωνα με αυτά εμφανίζονται τις κατάλληλες χρονικές στιγμές.
Μορφές: Μπορούν να υλοποιηθούν σε τρεις μορφές, δηλαδή App installs (με κουμπί download), App engagement και App pre-registration.
Θετικά & Αρνητικά: Δεδομένου ότι αφορούν αποκλειστικά τις εφαρμογές, είναι επίκαιρες και ωφέλιμες για τις επιχειρήσεις με εφαρμογή, αλλά δεν προκύπτουν άλλες χρήσεις.
Σε ποιους απευθύνονται: Οι εν λόγω καμπάνιες είναι ιδανικές για επιχειρήσεις που διαθέτουν ή λειτουργούν μέσω εφαρμογής.

Google Smart Campaigns

 

Τι είναι: Οι Google Smart Campaigns είναι πλήρως αυτοματοποιημένες καμπάνιες που εμφανίζονται στην Αναζήτηση Google, στο Google Maps, στο YouTube και σε άλλους ιστότοπους συνεργατών της Google. Δημιουργούνται και διαχειρίζονται από τη Google με πληροφορίες που παρέχονται από τους διαφημιζόμενους κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης.
Μορφές: Οι μορφές στις οποίες είναι διαθέσιμες είναι οι Search ads και οι Display ads.
Θετικά & Αρνητικά: Καθώς η Google αναλαμβάνει ουσιαστικά όλη τη δημιουργία, οι επιχειρηματίες εξοικονομούν χρόνο. Ωστόσο, η αυτοματοποίηση και η έλλειψη χειροκίνητου ελέγχου οδηγεί σε μειωμένη δυνατότητα προσαρμογής και εντοπισμού σφαλμάτων.
Σε ποιους απευθύνονται: Οι καμπάνιες αυτές απευθύνονται σε επιχειρηματίες με περιορισμένο χρόνο που δυσκολεύονται να διαχειριστούν τους λογαριασμούς τους στο Google Ads.

 

Google Ads Discovery Campaigns

 

Τι είναι: Οι Google Ads Discovery Campaigns αποτελούν επίσης αυτοματοποιημένες καμπάνιες με δυνατότητα προβολής σε όλες τις feed τοποθεσίες της Google, συμπεριλαμβανομένων της εφαρμογής Google, του Gmail και του YouTube. Για τη δημιουργία τους, η πλατφόρμα της Google χρειάζεται δεδομένα και φωτογραφίες όπως και στους προαναφερθέντες τύπους.
Μορφές: Οι διαφημίσεις αυτές έχουν τη μορφή εικόνας, κειμένου ή βίντεο.
Θετικά & Αρνητικά: Οι Google Ads Discovery Campaigns επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέο πελατολόγιο σε σημεία που δεν θα μπορούσαν μέχρι τώρα. Βέβαια, λόγω της αυτοματοποιημένης φύσης τους, ούτε αυτές αφήνουν πολλά περιθώρια για χειροκίνητο έλεγχο.
Σε ποιους απευθύνονται: Πρόκειται για την ιδανική επιλογή για επιχειρήσεις που μπορεί να βρίσκονται ακόμη στα πρώτα τους βήματα και επιδιώκουν να προσεγγίσουν νέο κοινό και να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του brand τους.

Google Performance Max Campaigns

 

Τι είναι: Και οι Google Performance Max Campaigns αξιοποιούν την αυτοματοποίηση. Η διαφορά τους σε σχέση με τις υπόλοιπες είναι ότι εκτός από τα δεδομένα προϊόντων και υπηρεσιών, η δημιουργία τους βασίζεται επίσης σε συγκεκριμένους στόχους. Η Google συνδυάζει όλα τα στοιχεία και ανάλογα με τον στόχο, δημιουργεί και προβάλλει διαφημίσεις στα SERP, YouTube, Gmail, Google Maps, Google Display Network και Discovery networks.
Μορφές: Αυτός ο τύπος καμπάνιας έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί όλες τις διαθέσιμες μορφές διαφήμισης της Google.
Θετικά & Αρνητικά: Λόγω της πολύπλευρης διάστασής τους, οι καμπάνιες αυτές παρουσιάζουν πολλές θετικές πτυχές. Η κυριότερη είναι ότι επιτρέπουν την προβολή σε πάρα πολλές διαφορετικές τοποθεσίες, ενώ αξιοποιούν όλα τα δυνατά σημεία της επιχείρησης για έναν συγκεκριμένο στόχο, και μάλιστα σε μία καμπάνια. Λόγω όμως της πολυπλοκότητάς τους, ενδεχομένως να μην είναι οι καταλληλότερες για νέες επιχειρήσεις, καθώς η διαχείρισή τους απαιτεί εξειδίκευση και επίσης υψηλότερο budget.
Σε ποιους απευθύνονται: Οι Google Performance Max Campaigns είναι ιδανικές για online επιχειρήσεις με συγκεκριμένους, σαφείς στόχους.

Google Local Services Ads

 

Τι είναι: Παραδόξως, πρόκειται για καμπάνιες που δημιουργούνται και εκτελούνται εκτός της πλατφόρμας Google Ads, αλλά έχουν παρουσία στην Αναζήτηση Google. Για τη δημιουργία τους, οι διαφημιζόμενοι πρέπει να διαθέτουν ένα πλήρως συμπληρωμένο και επαληθευμένο Google Business Profile, καθώς ο στόχος αυτών των διαφημίσεων είναι η επικοινωνία με την επιχείρηση μέσω μηνύματος ή κλήσης. Ακόμα, οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν γίνεται επικοινωνία μέσω της διαφήμισης.
Μορφές: Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης, οι Google Local Services Ads
διακρίνονται σε Google Guaranteed LSAs και Google Screened LSAs.
Θετικά & Αρνητικά: Εκτός του ότι οι διαφημίσεις LSA εμφανίζονται στην κορυφή των SERP και Search Ads, το μοντέλο πληρωμής pay per contact είναι σαφώς ένα από τα μεγαλύτερα θετικά αυτού του τύπου καμπάνιας. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι ότι οι κριτικές της επιχείρησης στο γενικό προφίλ Google Business εμφανίζονται και έχουν σημασία και στο προφίλ LSA, και αυτό είναι κρίσιμο, καθώς απαιτείται μέσος όρος βαθμολογίας 3,0 για να παραμείνει κανείς ενεργός εκεί. Το μειονέκτημα είναι ότι οι κριτικές LSA εξαφανίζονται από το κύριο προφίλ Google Business μόλις η καμπάνια λήξει.
Σε ποιους απευθύνονται: Είναι αναμφίβολα κατάλληλες για τοπικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις που δίνουν έμφαση στην άμεση επικοινωνία με τους πελάτες.

Ποιο είναι το συμπέρασμα;

Οι διαφημιστικές δυνατότητες των Google Ads είναι πολλές. Επομένως, προκειμένου να καταλήξετε στη σωστή καμπάνια, θα πρέπει να προβείτε στην ανάλογη έρευνα και δοκιμή – σκεπτόμενοι ουσιαστικά τις ανάγκες της επιχείρησής σας – ή να ζητήσετε την κατάλληλη βοήθεια εφόσον χρειάζεται.

Σε περίπτωση που οι καμπάνιες Google Ads εξακολουθούν να σας προβληματίζουν, στην Global Touch θα χαρούμε να προσφέρουμε προτάσεις και λύσεις βάσει των απαιτήσεών σας. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες και για να ξεκινήσουμε.

Ελπίζω να απολαύσατε την ανάγνωση αυτού του άρθρου!

Αν θέλετε η ομάδα της Global Touch να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας, κλείστε ένα ραντεβού σήμερα!