Μπορεί να μην το γνωρίζετε ακόμη, αλλά το μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων B2B είναι πολύ σημαντικό για κάθε επιχείρηση. Μπορεί επίσης να αισθάνεστε αβέβαιοι σχετικά με το πώς να βελτιστοποιήσετε τις προσπάθειές σας στις social media πλατφόρμες προκειμένου να αυξήσετε τo engagement. Μην ανησυχείτε! Δεν είστε μόνοι σας σε αυτό…
Ας ρίξουμε μια ματιά σε 7 τρόπους που μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την αφοσίωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικά να συνδεθείτε με το κοινό σας με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο:
1.Επανεξετάστε τα post σας.
Οι περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας είναι εξαιρετικά πολυάσχολοι, πράγμα που σημαίνει ότι τσεκάρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όποτε τους δίνεται η ευκαιρία. Οι πελάτες B2B, ειδικά, μπορούν να εντοπιστούν στα social media νωρίς το απόγευμα, ενώ είναι πιο ενεργοί τα Σαββατοκύριακα. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι έρευνα, προκειμένου να μάθετε πότε το συγκεκριμένο κοινό που σας ενδιαφέρει ασχολείται συχνότερα
2.Προσθέστε εικόνες.
Είναι αποδεδειγμένο ότι οι φωτογραφίες τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με άλλους τύπους περιεχομένου. Είναι επίσης πιο πιθανό οι άνθρωποι να τις κοινοποιήσουν, αν θεωρούν ότι είναι ενδιαφέρουσες. Επιπλέον, οι νεότεροι ηλικιακά αποκτούν όλο και περισσότερη αγοραστική δύναμη, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να τους προσελκύσετε. Η κοινοποίηση φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε αυτό.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φωτογραφίες κάποιου προϊόντος σας που λύνει το πρόβλημα ενός πελάτη ή infographics σχετικά με τις υπηρεσίες σας. Το κλειδί, ωστόσο, είναι να είστε πιο δημιουργικοί και αυθεντικοί. Είναι σημαντικό να επιτρέψετε στο κοινό να γνωρίζει τι πραγματικά πρεσβεύει η εταιρεία σας και ποιες είναι οι αξίες σας. Κάτι ακόμη που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να μοιραστείτε περιεχόμενο με τις δράσεις συμμετοχής σας στην κοινότητα.
3.Κάντε shout-out
Ένα shout-out στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για να αυξήσετε το engagement σας. Φροντίστε να επισημαίνετε (tag) πάντα τους πελάτες και τους συνεργάτες σας στις αναρτήσεις όπου τους έχετε αναφέρει. Είναι πολύ πιθανό ότι εκείνοι θα το αναδημοσιεύσουν και αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει απίστευτα την εμβέλειά σας (reach), καθώς και τη συνολική προβολή σας.
4.Μιλήστε
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργήθηκαν για να ενθαρρύνουν την κοινωνική αλληλεπίδραση και να βοηθήσουν στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης. Αν θέλετε να το πετύχετε αυτό με τους πελάτες σας, πρέπει να συμμετέχετε σε ουσιαστικές συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι να τα χρησιμοποιείτε μόνο για ενημερώσεις και διαφημίσεις. Δείξτε την ανθρώπινη πλευρά της εταιρείας σας και προσθέστε αξία στο περιεχόμενο που μοιράζεστε. Μπορείτε επίσης να κάνετε και να απαντάτε σε ερωτήσεις, να μοιράζεστε απόψεις, να μιλάτε για το τι συμβαίνει στον κόσμο και να ενθαρρύνετε τους πελάτες να κάνουν το ίδιο.
Επίσης, όταν μιλάμε για στρατηγικές κοινωνικής δικτύωσης B2B, να έχετε κατά νου ότι προσπαθείτε να προσεγγίσετε μεμονωμένους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και όχι μια ολόκληρη εταιρεία.
5.Κάντε έρευνες και δημοσκοπήσεις
Οι έρευνες και οι δημοσκοπήσεις σας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με πιθανά προβλήματα και πράγματα που πρέπει να βελτιώσετε. Δίνουν επίσης στο κοινό σας την ευκαιρία να αφήσει κάποια σχόλια και να νιώσει ότι ακούγεται. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να γνωρίζουν ότι νοιάζεστε για τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους, γεγονός που τελικά βοηθά στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μαζί τους.
6.Χρησιμοποιήστε τα hashtag με δημιουργικότητα
Τα hashtag μπορούν να είναι πολύ αποτελεσματικά. Δημιουργήστε λοιπόν τα δικά σας hashtag χρησιμοποιώντας κάποιες πιασάρικες λέξεις ή φράσεις που σχετίζονται με την εταιρεία σας και ζητήστε από το κοινό σας να τα μοιραστεί στις πλατφόρμες του!
7.Δώστε προσοχή στα αναλυτικά στοιχεία
Ως διαχειριστές λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχετε πρόσβαση στα αναλυτικά στοιχεία. Τα αναλυτικά στοιχεία μπορούν να σας βοηθήσουν να συγκεντρώσετε σημαντικές πληροφορίες, όπως ποιοι είναι οι follower σας και πότε ασχολούνται περισσότερο, καθώς και ποιοι τύποι post είναι πιο αποτελεσματικοί. Χρησιμοποιήστε αυτή τη γνώση για να δημιουργήσετε μια εξαιρετική social media στρατηγική που να λειτουργεί για εσάς. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ακούτε το κοινό σας και να παρακολουθείτε ποιες ενέργειες σας οδηγούν στην επιτυχία.
Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να προσελκύσετε τους σωστούς ανθρώπους και να αυξήσετε τον αριθμό – και την ποιότητα – των follower της εταιρείας σας.