Παρότι τα τελευταία γεγονότα μπορεί – φαινομενικά – να έχουν βάλει ένα φρένο στις ελπίδες για νέα ξεκινήματα και επιχειρησιακά ρίσκα, στον τομέα του online shopping, τουλάχιστον, τα πράγματα δείχνουν ιδιαίτερα αισιόδοξα! Πιο συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια της πανδημίας η ανάγκη για online αγορές έγινε σχεδόν επιτακτική, οι καταναλωτές, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελληνική αγορά, εξοικειώθηκαν ακόμη περισσότερο με το αντικείμενο, ενώ πολλά διαδικτυακά καταστήματα είδαν τον τζίρο τους να εκτοξεύεται, παρά τις αντιξοότητες. Αν λοιπόν διαθέτετε κι εσείς ένα eshop και θέλετε να το απογειώσετε, μπορείτε αναμφίβολα να το πετύχετε, με αποφασιστικότητα και σωστή στρατηγική. Για τον λόγο αυτό, παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει 4 άκρως αποτελεσματικά tips για να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας και να βελτιώσετε την γενικότερη απόδοσή του.
1. Τελειοποιήστε την εξυπηρέτηση πελατών
Όσα χρόνια κι αν περάσουν, όσο κι αν τα πράγματα αλλάξουν, μια αξία θα παραμένει πάντα σταθερή στο χώρο του εμπορίου, ηλεκτρονικού ή μη. Πρόκειται βέβαια για την σωστή εξυπηρέτηση πελατών, αφού η παροχή της ενθουσιάζει τους πελάτες, τους κάνει να αισθάνονται σημαντικοί και, εννοείται, να επιστρέφουν για περισσότερες αγορές. Οπότε, απαντήστε στους πελάτες σας άμεσα, ετοιμαστείτε να λύσετε τις πιθανές απορίες ή τους προβληματισμούς τους και ολοκληρώστε με ένα follow-up μετά την αγορά, για να δείτε πως πήγαν τα πράγματα. Επιπλέον, δημιουργήστε ένα live chat στην ιστοσελίδα σας, ώστε οι πελάτες να ξέρουν πως είστε εκεί για εκείνους, όποτε σας χρειαστούν. Έτσι, εκτός από αύξηση του κέρδους, θα εξασφαλίσετε και θετικές κριτικές για το eshop σας.
2. Εκμεταλλευτείτε τα social media στο έπακρο
Τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, αλλά και των αγορών μας. Συνεπώς, είναι λογικό ότι μέσω αυτών μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας. Αν θέλετε να προσελκύσετε το κοινό τους, όμως, θα πρέπει να θυμάστε πως κάθε πλατφόρμα είναι διαφορετική και πρέπει να χρησιμοποιείται ανάλογα. Για παράδειγμα, το Instagram είναι μια κυρίως φωτογραφική πλατφόρμα, οπότε μπορείτε να μοιραστείτε όμορφες εικόνες των προϊόντων σας ή ακόμα και να ενεργοποιήσετε το Instagram shop, ώστε οι πελάτες να κάνουν αγορές με ένα μόνο κλικ. Το Facebook, από την άλλη, είναι πιο προσωπικό και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε συνδυαστικά για να απαντάτε άμεσα σε ερωτήσεις και σχόλια, αλλά και για να δημιουργήσετε την αίσθηση της κοινότητας. Τέλος, το Tik Tok είναι η πιο σύγχρονη και διασκεδαστική επιλογή, όπου μπορείτε να μοιραστείτε video με τα προϊόντα σας και να προσεγγίσετε νεαρότερο κοινό. Αν νιώθετε πως δεν έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεσή σας για κάτι τέτοιο, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό στη διαχείριση social media. Είναι μια επένδυση που θα αποφέρει μεγάλο κέρδος.
3. Αξιοποιήστε το SEO
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στον αγώνα προς την αύξηση των πωλήσεων ενός eshop, είναι η βέλτιστη κατάταξή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως η Google. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με αρκετούς τρόπους, ένας εκ των οποίων είναι και το SEO (Search Engine Optimization). Πρόκειται ουσιαστικά για μια τεχνική που χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά, σχετικές με το αντικείμενο και τα προϊόντα ενός eshop, ώστε αυτό να εμφανίζεται όσο το δυνατόν υψηλότερα, όταν οι χρήστες κάνουν συγκεκριμένες αναζητήσεις. Οι λέξεις αυτές μπορούν να ενσωματωθούν σε άρθρα, τα οποία ταυτόχρονα παρέχουν πολύτιμο περιεχόμενο που προσελκύει τους χρήστες, καθώς και σε όλα τα κομμάτια κειμένου του eshop.
4. Βελτιστοποιήστε το eshop σας
Μπορεί να ακούγεται κάπως σκληρό, όμως αν η ιστοσελίδα του eshop σας κολλάει, δεν φορτώνει σύντομα και διαθέτει κακής ποιότητας φωτογραφίες, που δεν παρουσιάζουν σωστά τα προϊόντα, οι χρήστες – δυνητικοί πελάτες – θα την εγκαταλείψουν πολύ σύντομα. Αν λοιπόν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας, φροντίστε η πλοήγηση σε αυτό να είναι εύκολη, γρήγορη και χωρίς εμπόδια. Ταυτόχρονα, προσέξτε και το αισθητικό κομμάτι, με υψηλής ευκρίνειας φωτογραφίες και ασυναγώνιστα γραφικά, καθώς και το κείμενο, που πρέπει να είναι to-the-point, εμπεριέχοντας call-to-action. Ολοκληρώνοντας, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό που δεν πρέπει επίσης να παραμελήσετε, είναι το eshop σας να είναι mobile friendly ή να συνοδεύεται από εφαρμογή για κινητά. Ένα συντριπτικά μεγάλο ποσοστό αγορών σήμερα πραγματοποιείται μέσω smartphone, οπότε δεν θέλετε να μείνετε πίσω σε αυτό τον τομέα.