Τα social media κρατούν σταθερά μια θέση ανάμεσα στα ισχυρότερα εργαλεία στον χώρο του digital marketing. Είναι σαφές λοιπόν πως οι περισσότερες επιχειρήσεις τα ενσωματώνουν στην στρατηγική τους, στοχεύοντας στην αύξηση της δημοτικότητας του brand. Το θέμα, όμως, με τα social media, είναι ότι δεν σταματούν ποτέ να εξελίσσονται, πράγμα που σημαίνει πως και οι τεχνικές απόκτησης ακολούθων πρέπει να εξελίσσονται μαζί τους. Κάθε τόσο βλέπουμε καινούργιες πλατφόρμες να μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι, κάνοντας τα πράγματα πιο περίπλοκα για όσους θέλουν να ξεχωρίσουν. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει κάποιες βασικές συμβουλές που θα ξεδιαλύνουν λίγο το τοπίο και θα ανοίξουν το δρόμο ώστε να αποκτήσετε περισσότερους followers στα social media, παρά το συνεχώς εναλλασσόμενο τοπίο.
1. Προσαρμόστε το περιεχόμενό σας σε κάθε πλατφόρμα
Για να προσελκύσετε περισσότερους followers στα social media, δεν αρκεί απλά έχετε ένα ενεργό προφίλ. Είναι απαραίτητο να μοιράζεστε το κατάλληλο περιεχόμενο για κάθε διαφορετική πλατφόρμα. Στο Instagram, ας πούμε, οι φωτογραφίες είχαν, έχουν και θα έχουν τον πρώτο λόγο. Στο Facebook, το κοινό περιμένει ένα πιο προσωπικό στοιχείο, ενώ πλατφόρμες όπως το Tik Tok απαιτούν πιο “αστείο” ή έξυπνο περιεχόμενο. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να πιάσετε τον παλμό του κάθε μέσου, και να προσθέσετε την προσωπική σας πινελιά με έναν τρόπο που να ταιριάζει. Με λίγα λόγια, ένα post για όλα τα social media, δεν θα αυξήσει τον αριθμό των follower σας.
2. Προσέξτε την ποιότητα του περιεχομένου σας
Παράλληλα, το περιεχόμενο που μοιράζεστε πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και απόλυτα προσεγμένο, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Οι θολές φωτογραφίες ή τα “πρόχειρα” video, ενώ μπορεί να σας φαίνονται αυθεντικά, δεν θα τραβήξουν την προσοχή πολλών χρηστών. Οπότε, αφιερώστε λίγο χρόνο στην εξάσκηση, στο να βρείτε το σωστό φωτισμό, στη συγγραφή κειμένου που προσθέτει αξία, και ίσως σύντομα δείτε τα νούμερα των οπαδών σας να πολλαπλασιάζονται. Όλα αυτά, παραμένοντας πάντα πιστοί στην ταυτότητά σας. Ιδιαίτερα στο Instagram, ένα ομοιόμορφο feed με μια σταθερή αισθητική κερδίζει αμέσως όσους το συναντούν.
3. Μοιραστείτε περισσότερα video
Με το Tik Tok, τα Lives, και τα Instagram features IGTV και Reels να κάνουν πάταγο τα τελευταία χρόνια, δεν κάνει εντύπωση το γεγονός πως η δημοτικότητα του video περιεχομένου έχει εκτοξευθεί, φέρνοντας μεγαλύτερα ποσοστά σε like και followers. Συνεπώς, κάθε χρήστης που θέλει να βρίσκεται στην κορυφή των social media, θα πρέπει να επιδοθεί σε αυτό το σπορ. Δημιουργήστε video ανάλογα με το ύφος του προφίλ σας και φροντίστε το περιεχόμενό τους να δίνει αξία στον θεατή, είτε είναι ψυχαγωγική, είτε επιμορφωτική.
4. Engage, engage & engage!
Η αλήθεια βέβαια είναι, πως αν θέλετε να αποκτήσετε περισσότερους followers στα social media, θα πρέπει, εκτός από το να δημοσιεύετε εξαιρετικό περιεχόμενο, να αλληλεπιδράτε ουσιαστικά με τους υπόλοιπους χρήστες. Μιλάμε, άλλωστε, για κοινωνικά δίκτυα, οπότε είναι υψίστης σημασίας να είστε αντίστοιχα κοινωνικοί κι εσείς. Σχολιάστε και κάντε like σε δημοσιεύσεις που σας αρέσουν, κάντε repost στα stories σας κάτι το οποίο σας άγγιξε, κάντε ερωτήσεις μέσω των caption και μοιραστείτε τις σκέψεις σας με ευγενικό τρόπο.
5. Χρησιμοποιήστε τα νεότερα εργαλεία
Tο Instagram συγκεκριμένα, επιβραβεύει τους χρήστες που αξιοποιούν τα νεότερα feature που διαθέτει κάθε τόσο στα stories και όχι μόνο. Προσέξτε ποια είναι και προσθέστε τα στις δημοσιεύσεις σας. Οι δημοσκοπήσεις, το κουμπί ερωτήσεων, η αντίστροφή μέτρηση (π.χ. για την προώθηση ενός event), το κουμπί “your turn” και η μπάρα αντίδρασης, είναι μερικά μόνο από τα χιλιάδες εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε να δώσετε ώθηση στο engagement του λογαριασμού σας.
6. Hashtag ή Keyword?
Η απάντηση είναι, πλέον, και τα δύο… Τουλάχιστον στο Instagram, που πρόσφατα ενσωμάτωσε την χρήση του SEO (Search Engine Optimization) στην πλατφόρμα του. Ενώ μέχρι τώρα γνωρίζαμε τα hashtag, τα οποία παραμένουν χρήσιμα, αναζητώντας σήμερα κάποιος φράσεις ή λέξεις-κλειδιά, όπως για παράδειγμα “Ξενοδοχείο στην Σαντορίνη”, θα παρατηρήσει πως εμφανίζονται προφίλ με αυτές τις λέξεις στις περιγραφές, στα εναλλακτικά κείμενα και στο bio τους. Επιλέξτε λοιπόν τα keyword που αντιπροσωπεύουν καλύτερα το brand ή το αντικείμενό σας και χρησιμοποιήστε τα.
7. Δώστε βάση στα στατιστικά
Οι περισσότερες πλατφόρμες social media προσφέρουν πίνακες με στατιστικά στοιχεία σε δημιουργούς και επιχειρήσεις. Αξιοποιήστε τα ώστε να γνωρίσετε καλύτερα το κοινό σας, να δείτε ποιος τύπος περιεχομένου έχει την μεγαλύτερη απήχηση και, φυσικά, να αποκτήσετε περισσότερους followers στα social media. Ποιες είναι οι καλύτερες ώρες για να δημοσιεύσετε; Τι απολαμβάνουν περισσότερο οι ακόλουθοί σας; Ποιες είναι οι περιοχές στις οποίες είστε πιο δημοφιλείς; Οι απαντήσεις σε όλα αυτά και ακόμη περισσότερα σας περιμένουν στα στατιστικά σας στοιχεία!